12 juni 2018

Delen = vermenigvuldigen staat centraal tijdens CAN kennissessies

Will van Roosmalen

Projectmanager

De eerste dinsdagmiddag van de maand staat bij CertificeringsAdvies Nederland in het teken van kennis delen. Op die middag komen binnen- en buitendienst medewerkers namelijk op kantoor bijeen voor de zogenaamde ‘kennismiddag’. Het idee daarachter is kennisoverdracht, inspiratie opdoen, ervaringen delen, maar vooral ook elkaar en de organisatie verder helpen.

Kennissessies

Iedere eerste dinsdag van de maand is het weer zover: de kennismiddag. Centraal staat het delen van kennis, want kennis delen is vermenigvuldigen. Maandelijks worden de kennissessies op verschillende manieren ingevuld. De ene keer wordt er door één van de adviseurs een presentatie verzorgd vanuit zijn expertise, de andere keer gaat het juist over praktische oplossingen en toepassingen voor bepaalde situaties. Door informatie met elkaar te delen wordt er vanuit verschillende invalshoeken naar gekeken en dat geeft weer een frisse blik. Ook wordt daardoor het aandragen van nieuwe ideeën gestimuleerd.

Rico en Tobias

Ontwikkelen door te blijven leren

Nelis van de Pol, directeur van CertificeringsAdvies Nederland, licht toe: “Om te kunnen blijven ontwikkelen als mens en als organisatie is het belangrijk dat je blijft leren. Door middel van kennissessies borgen en verhogen we de kennis en kwaliteit in onze organisatie. Je brengt daarbij niet alleen kennis over op elkaar, maar geeft elkaar ook stof tot nadenken. Dat leidt vaak weer tot nieuwe inspiratie, nieuwe inzichten en nieuwe ideeën. Daarnaast is het ook een mooie aanleiding om praktijkervaringen met elkaar te delen, waardoor je elkaar weer verder kunt helpen.”

Werken op de laptop bij CAN

Nelis vervolgt: “Binnen onze organisatie is veel kennis aanwezig. Vaak zie je bij bedrijven dat de kennis versnipperd is over medewerkers en in documenten. Mensen binnen de organisatie zijn zich daarnaast niet altijd bewust van het feit dat kennis veel waarde heeft, voor zowel de organisatie als collega’s. Het organiseren van kennissessies draagt bij aan die bewustwording, maar is ook vooral nuttig en gezellig. Door het delen van kennis te organiseren op een vast, terugkerend moment, maak je kennisdeling binnen de organisatie vanzelfsprekender en worden medewerkers gedwongen om er tijd voor te maken. Vaak zie je wel dat mensen willen delen, maar dat ze simpelweg de tijd niet kunnen vinden.”

Samen delen zorgt voor verbondenheid

De kennissessies binnen CertificeringsAdvies Nederland zijn bedrijfsbreed, omdat kennis nu eenmaal de hele organisatie raakt. Zo sluiten bijvoorbeeld ook de marketing- en salesafdelingen aan bij een kennissessie. Zij kunnen de kennis weer vertalen naar bruikbare informatie voor op de website en in salesgesprekken. Dat maakt de middagen ook zo enerverend: je doet het samen. Samen delen, samen sparren en samen naar een hoger niveau klimmen.

Nelis: “Kennis delen stimuleert betrokkenheid. Door onze mensen minimaal een keer per maand samen te brengen op basis van kennis, merk je dat zij elkaar buiten deze kennissessies om ook eerder opzoeken. De drempel om elkaar vragen te stellen en om hulp te vragen is een stuk lager. En dat komt de organisatie alleen maar ten goede, want twee weten nu eenmaal meer dan één. Als medewerker van CertificeringsAdvies Nederland sta je zo nooit alleen; je kunt altijd een beroep doen op de kennis en ervaring van collega’s. Fijn voor jezelf en natuurlijk ook fijn voor onze klanten, want als klant maak je in feite gebruik van gecombineerde kennis.”

CAN proosten

Join the club?!

Wil jij ook kennis opdoen en kennis delen? Kom dan bij de CAN club! Kijk eens naar onze openstaande vacatures! Zit er geen passende vacature voor je tussen, maar zie je wel kansen om elkaar te versterken? Laat ons dan weten waarom jij onze selectie kunt versterken. Doe een open sollicitatie of neem contact op.

Bekijk vacatures

Teamtalk

Lees wat onze teamspelers inspireert, hoe we binnen onze club werken en wat onze (persoonlijke) dromen en doelen zijn.

24 februari 2025

Sport, inclusiviteit en impact – Ons partnership met de Cruyff Foundation

Binnen de CAN club geloven we in het maken van impact. Niet alleen op het veld – bij onze klanten – maar ook daarbuiten, in de maatschappij. Daarom hebben we dit jaar de samenwerking opgezocht met de Johan Cruyff Foundation. Een match made in heaven, want net als wij zet de Foundation zich in om […]

24 maart 2025

Binnenkijken bij CAN: Een gesprek met Nelis en Eline

Wat maakt werken bij CAN nou zo bijzonder? We vroegen het aan Eline Kerkhof (Manager Informatiemanagement) en Nelis van de Pol (directeur). Het werd een gesprek vol humor, teamgevoel en de onmiskenbare CAN-sfeer. Een inkijkje in de club waar werkplezier en groei centraal staan.

Recent

Sport, inclusiviteit en impact – Ons partnership met de Cruyff Foundation

24 februari 2025

Masterclass generatieve AI: meer creativiteit, efficiëntie en kwaliteit!

21 oktober 2024

Binnenkijken bij CAN: Een gesprek met Nelis en Eline

24 maart 2025