Slimmer samenspel: kennis delen én inspireren met AI

Mariël Verwijst
Marketeer
Iedere derde vrijdag van de maand is het bij ons in het CAN clubhuis weer raak: kennisdag! En deze keer mochten wij, Florian en Mariël (marketeers) het spits afbijten met een interactieve workshop over contentcreatie met AI. Waarom? Omdat we geloven dat iedere speler binnen onze club iets waardevols te vertellen heeft. En met de juiste tools is het maken van content ineens geen wedstrijd over vijf sets meer, maar een penalty in de kruising!
Content uit eigen gelederen
Onze adviseurs zitten vol kennis. Maar dat omzetten naar structurele content? Dat is soms nog een drempel. Tijdens de sessie lieten we zien hoe makkelijk het eigenlijk kan zijn: even een onderwerp bedenken, tien minuten in de dictafoon praten, transcript laten uitwerken en BAM! Daar is je eerste opzet voor een blog of LinkedIn-post. Unieke, persoonlijke content, recht uit het hart van het team. Geen copy-paste, maar échte verhalen van onze spelers zelf.
Waarom deze sessie?
Ontwikkeling zit diep in het DNA van onze club. We willen niet alleen uitblinken bij onze klanten, maar ook blijven groeien als team. Daarom steken we met z’n allen energie in kennisdeling. Dat doen we tijdens kennissessies, maar ook via interne presentaties van collega’s, zoals Tommy die de wet- en regelgeving nog even stevig bijspijkert voor het team. En dit keer gaven wij vanuit marketing dus het voorzetje met een slimme AI-aanpak voor contentcreatie.

Een sessie vol energie (en een beetje lol)
Wat de sessie extra leuk maakte? De interactie! Collega’s dachten actief mee, stelden kritische vragen én kwamen zelf met voorbeelden hoe ze AI kunnen inzetten in hun werk. Eén collega gaf aan vaak te twijfelen over welk onderwerp hij iets moet delen. Mooi moment om samen te sparren en te laten zien dat zelfs een kleine gedachte al de basis kan zijn voor waardevolle content.
Vooroplopen zit in ons DNA
Bij de CAN club blijven we niet stilzitten. AI is geen hype, maar een kans om onze expertise slimmer en menselijker in te zetten. We willen vooroplopen – voor onze klanten én voor ons team. Door nu al te investeren in kennis en vaardigheden, zorgen we dat elke speler in onze club voorbereid is op het spel van morgen.

Samen bouwen aan de CAN club
We hebben niet alleen uitgelegd hoe je content maakt, maar ook laten zien dat AI ons juist helpt om persoonlijker, sneller en consistenter te communiceren. We bespraken o.a. hoe je een Custom GPT inzet die precies schrijft zoals wij dat binnen Werken bij CAN doen, met sportmetaforen, energie en een teamgevoel dat van het scherm spat.
Wat levert het op?
Een team dat niet alleen goed kan adviseren, maar ook haar kennis deelt op een manier die bij ons past. We besparen tijd, versterken onze positionering én maken de drempel voor content een stuk lager. Zelfs een losse alinea of spontane ingeving na een klantbezoek kan al goud waard zijn. En het mooiste? De spelers doen het zelf.

Ready om mee te spelen?
Bij de CAN club geloven we dat kennis pas écht waarde krijgt als je het deelt. Daarom investeren we in groei, ontwikkeling én slimme tools. Wil jij ook werken in een team waar je de ruimte krijgt om jezelf én anderen te inspireren? Check dan snel onze openstaande posities. Misschien sta jij straks wel in onze basisopstelling!

Lees wat onze teamspelers inspireert, hoe we binnen onze club werken en wat onze (persoonlijke) dromen en doelen zijn.

Binnenkijken bij CAN: Een gesprek met Nelis en Eline
Wat maakt werken bij CAN nou zo bijzonder? We vroegen het aan Eline Kerkhof (Manager Informatiemanagement) en Nelis van de Pol (directeur). Het werd een gesprek vol humor, teamgevoel en de onmiskenbare CAN-sfeer. Een inkijkje in de club waar werkplezier en groei centraal staan.

Sport, inclusiviteit en impact – Ons partnership met de Cruyff Foundation
Binnen de CAN club geloven we in het maken van impact. Niet alleen op het veld – bij onze klanten – maar ook daarbuiten, in de maatschappij. Daarom hebben we dit jaar de samenwerking opgezocht met de Johan Cruyff Foundation. Een match made in heaven, want net als wij zet de Foundation zich in om […]